Coop: "Ett uppskattat samarbete"

14 mars 2022 18:20

HockeyAllsvenskan är starkare än någonsin och är det tack vare viktiga samarbetspartners. Under Marknadsveckan 2022 kommer ligan att lyfta fram partners och deras engagemang. Näst på tur: Coop.


Coop är officiell partner och hållbarhetspartner till HockeyAllsvenskan och har varit så de två senaste säsongerna.

– HockeyAllsvenskan är ett starkt etablerat varumärke med många klassiska föreningar och engagerade supporters runtom i hela vårt land, från Skåne till Norrland och från Värmland till Stockholm vilket går hand i hand med Coops rikstäckande butiksnät och stora medlemsantal. Lägg därtill att flera av våra konsumentföreningar även har ett nära utvecklat samarbete med flera av klubbarna i HockeyAllsvenskan och där vi tillsammans skapar god medlemsnytta och får till ett mycket uppskattat samarbete, säger Andreas Holm hos Coop.

Som ett led i vårt hållbarhetsarbete stöttar Coop alla klubbar med Änglamarks miljömärkta tvättmedel, duschtvål och hårschampo - fritt från färgämnen, parfym och rekommenderas av Asthma Allergy Nordic.

Coop finns också med som presentatör på den officiella matchpucken.

Vid sidan om det så presenterar Coop poängkungen i HockeyAllsvenskan. Både spelaren som vinner poängligan och klubben han representerar erhåller ett pris på en miljon poäng av Coop.

Samarbetet med Coop innebär också att Coop-medlemmar kan stötta sin favoritklubb genom att skänka Coop-poäng. Pengarna går oavkortat till klubbarnas ungdomsverksamhet.

– Att HockeyAllsvenskan räknas som en av Sveriges mest underhållande ligor är lätt att hålla med om. Det räcker att titta på tabellen och se vilken rafflande avslutning som väntar i de avlutande matcherna kring samtliga streck. Vi är många medlemmar och supporters i landet som kommer att följa den spännande slutstriden i HockeyAllsvenskan och som alltid må bästa lag vinna, avslutar Holm.

– Samarbetet med Coop är verkligen ett lysande exempel på hur vi vill jobba med våra samarbetspartners. Från en inledande biljettkampanj har vi utvecklat samarbetet till fler delar. Idag har vi utöver exponering en del där supportrarna kan bidra till sin favoritklubb och en hållbarhetsdel som kommer till gagn för våra klubbar vilket är otroligt glädjande, säger Linnea Leijonklo, Kommersiell Chef på HockeyAllsvenskan.

» Läs mer om Coop