Nu lanseras Fristads Hockey Challenge!
Publicerad: 2019-02-26
Fristads Hockey Challenge - det är det nya namnet för HockeyAllsvenskans kval till SHL.

HockeyAllsvenskan är drömmarnas liga. Den största drömmen är att gå upp i högsta ligan SHL och kvalspelen är en av vårens hetaste händelser i hockey-Sverige.

I år är Fristads arbetskläder ny slutspelspartner till HockeyAllsvenskan. Alla fyra delmoment i kvalet; finalen, slutspelsserien, playoff och direktkvalen till SHL samlas under namnet Fristads Hockey Challenge.

Fristads Hockey Challenge avgörs under mars och april där två lag från SHL och åtta lag från HockeyAllsvenskan gör upp om två SHL-platser.

– HockeyAllsvenskan är en perfekt samarbetspartner för Fristads, ett starkt varumärke med en bra publik som passar oss väldigt väl. Det ska bli spännande att följa Fristads Hockey Challenge 2019, säger Jonatan Andersson, Marketing & E-commerce Manager på Fristads AB.

– Glädjande att vi kan knyta till oss ytterligare en partner till vårt nätverk som kommer få fantastisk exponering genom vårt slutspel. Fristads har ett starkt varumärke och våra målgrupper matchar mycket väl ihop, säger Stephan Guiance, VD i HockeyAllsvenskan.

Precis som ifjol så får vinnaren av finalen i Fristads Hockey Challenge 100 000 kronor som ska gå till ungdomsverksamheten.

Timrå lyckades ifjol - vilka lyckas i år?

» Spelschema i Fristads Hockey Challenge

OM FRISTADS
Fristads är Sveriges ledande varumärke för arbetskläder och en del av Fristads Kansas Group, Europas största leverantör av yrkes- och profilkläder med flera starka varumärken som Fristads, Hejco, Acode, Martinson, B&C, Wenaas, Kansas och Bragard. Koncernen bedriver verksamhet i mer än 20 länder och har två egna produktionsanläggningar. Fristads Kansas Group omsätter cirka 400 miljoner euro och har cirka 1 600 medarbetare.

HockeyAllsvenskan