HockeyAllsvenskan stärker organisationen genom partnerskap med Future Sports

17 februari 2021 10:00

HockeyAllsvenskan har tecknat ett partnerskap med sport management-bolaget Future Sports som kommer arbeta tillsammans med ligan gällande mediarättigheter samt kommersiella och digitala frågor under kommande säsonger.


HockeyAllsvenskan är idag en av Sveriges tre största ligor tillsammans med SHL och Allsvenskan i fotboll. Med 14 lag och över 400 matcher per säsong lockar Sveriges mest underhållande liga miljonpublik år efter år.

– HockeyAllsvenskan har gått starkt med flera nya partnerskap och ett hårt arbete med både varumärke och struktur. Nu känner jag att vi skapat de förutsättningar som krävs för att kunna lägga i nästa växel och där är vi oerhört glada att kunna göra det tillsammans med Future Sports, säger Gabriel Monidelle, tf VD HockeyAllsvenskan.

Future Sports är ett sport managementbolag som startas av Manfred Aronsson och Jacob Leander-Olsson. Tillsammans har de över tjugofem års erfarenhet inom TV, streaming och sport. Manfred Aronsson är en av de mest erfarna profilerna i mediebranschen och har genom åren varit VD för MTG Sverige, Kanal 5 och C More Norden och i dessa roller förhandlat och arbetat med rättigheter som Premier League, Allsvenskan, SHL, NHL, OS och inte minst HockeyAllsvenskan. Senast har de i uppdrag av IMG drivit upp och utvecklat den nordiska streamingtjänsten Strive Sport med La Liga, Serie A och MLS som såldes till TV4 och danska TV2.

– Det här nya samarbetet stärker vårt lag på kontoret ytterligare och möjliggör en stor satsning framåt för oss. Det är ett långsiktigt och djupgående partnerskap där vi får tillgång till unik kompetens gällande sporträttigheter och mediebranschen som kommer gynna ligan, våra klubbar och supportrar, fortsätter Gabriel Monidelle.

– Framtiden är digital och vi vill hjälpa HockeyAllsvenskan navigera genom ett föränderligt medielandskap med alla dess möjligheter. Vi vill också ta ett helhetsgrepp där vi kontinuerligt jobbar nära ligan för att lyfta kommersiella paketeringar samt arbeta datadrivet. Genom åren har vi samlat på oss bred erfarenhet, insikter och nära relationer från TV och streamingsidan som vi tar med oss och kommer använda i arbetet med att utveckla och förbättra HockeyAllsvenskans kommersiella och mediala förutsättningar, säger Manfred Aronsson, VD Future Sports.

Vill du synas eller jobba med Sveriges mest underhållande ligan? Tveka inte att höra av dig till oss redan idag!