Spendrups: "Viktig pusselbit för oss"

9 mars 2022 11:20

HockeyAllsvenskan är starkare än någonsin och är det tack vare viktiga samarbetspartners. Under Marknadsveckan 2022 kommer ligan att lyfta fram partners och deras engagemang. Näst på tur: Spendrups.


Spendrups är en etablerad partner till HockeyAllsvenskan och har i dagsläget samarbeten med de stora ligorna i svensk hockey.

– HockeyAllsvenkan för oss är en viktig pusselbit i vår satsning på hockey, säger Charlotte Liljewall som är produktchef för Norrlands Guld och Spendrups.

Spendrups presenterar "Veckans Kyligaste" i HockeyAllsvenskans digitala kanaler varje vecka där supportrar får rösta fram veckans snyggaste mål och där vinnaren belönas med en Norrlands Guld-keps.

Spendrups har också upprättat "Kallzon" i samband med ett gäng matcher i vinter och tanken är att det ska bli ännu fler tillfällen i slutspelet. Kallzon, som finns utanför arenorna, erbjuder öl i frysta sejdlar där du själv får tappa upp din öl i en trevlig barmiljö.

– Vi är väldigt glada att restriktionerna har släppts och att publiken är tillbaka i arenorna och att vi kan möta dem där. Vi hoppas på en fantastisk slutdel av säsongen med både grundserie och slutspel. Vi hoppas också kunna se en Kallzon här eller där i Sverige i slutspelet, säger Liljewall.

– Spendrups är en samarbetspartner som likt oss vill fokusera på publiken och vara en del av den sociala mötesplatsen – våra arenor. I vår satsning på arenaupplevelsen är därför Spendrups en viktig partner nu och framöver, säger Linnea Leijonklo, Kommersiell Chef på HockeyAllsvenskan.

» Läs mer om Spendrups