Västervik förstärker med Alfred Barklund
Publicerad: 1 min läsning

Västervik förstärker defensiven med Alfred Barklund som ansluter från Örebro.
Västervik fyller på försvarsbesättningen.
Klubben har gjort klart med backen Alfred Barklund som ansluter från Örebro. Talangen var ombytt i 30 SHL-matcher den gångna vintern, och spelade parallellt med J20-laget där han noterade 16 poäng på 23 matcher.
19-åringen har kritat på ett ettårsavtal.
– Alfred är en talangfull back som hanterar spelet åt båda hållen. Han har trots sin ålder ändå fått en del seniorrutin med spel i SHL med Örebro. Vi ser fram emot att få se honom i VIK-tröjan nästa säsong, säger sportchefen Emil Georgsson till Västerviks hemsida.